уторак, 17. септембар 2019.

Товит 6

1. Они пак ходећи путем, стигоше увече на ријеку Тигар и заноћише ондје.

2. Младић сиђе да се умије, и искочи риба из ријеке и хоћаше да прогута младића.

Донатор цртежа на Патреону: Phil Gonzales

3. А анђео му рече: Прихвати рибу. И узе рибу младић и избаци је на земљу.

4. И рече му анђео: Разрежи рибу и узевши срце, и јетру и жуч, добро сачувај.

5. И учини младић као што му рече анђео; а рибу испекавши, поједоше.

6. И путоваше обојица док се приближише Екватанама.

7. И рече младић анђелу: Азарије, брате, за шта ће срце и јетра и жуч рибе?

8. И рече му: Срце и јетра – ако неког смућује демон или дух зли, са њима треба окадити пред човјеком или женом, и више неће бити смућиван;

9. А жуч да се помаже човјек који има бијелу на очима, и исцијелиће се.

10. А када се приближише Раги,

11. Рече анђео младићу: Брате, данас ћеш бити код Рагуила, а он је рођак твој, и има ћерку јединицу именом Сара;

12. Говорићу о њој да ти се даде за жену, јер теби припада њено наслеђе, и ти си једини из рода њеног, дјевојка је пак лијепа и умна.

13. И сад ме послушај и говорићу оцу њеном, и кад се вратимо из Рага, обавићемо свадбу. Зато што познајем Рагуила да је неће дати другом мужу по закону Мојсијеву, ни по цијену смрти, те наслеђе теби припада да примиш, а не било ком другом човјеку.

14. Тада рече младић анђелу: Азарије, брате, ја сам чуо да је дјевојка била дата седморици мужева, и да су сви у ложници погинули.

15. И сада ја сам један у оца, и бојим се да кад уђем не умрем, као и претходни, јер је демон воли, који не шкоди никоме осим онима који јој прилазе. Па сада ја се бојим да не умрем и низведем живот оца мога и матере моје с болом ради мене у гроб њихов; а сина другога они немају који ће их сахранити.

16. А анђео му рече: Не сјећаш ли се ријечи које ти заповиједи отац твој, да узмеш жену од рода свога? И сада послушај ме, брате, јер она ће ти бити жена, а о демону ништа не брини, јер ове ноћи она ће ти бити дата за жену.

17. И када уђеш у ложницу, узми прах од тамјана, и положи од срца и јетре рибље и окади. И омирисаће демон, и побјећи ће и неће се вратити вавијек вијека.

18. А кад јој приступиш, устаните обадвоје и завапите милостивом Богу, и спасиће вас и помиловати. Не бој се, јер она је за тебе припремљена од вијека, и ти ћеш је спасити, и поћи ће с тобом, и надам се да ћеш од ње имати дјецу.

19. И када чу Товија ово, завоље је, и душа његова прилијепи се њој силно.

Претходна глава   Товит   Следећа глава

Нема коментара:

Постави коментар